Türkiye’nin turizm geliri 2025’in ilk çeyreğinde yıllık bazda arttı

TÜİK, Turizm Gelirinde Yükseliş Bildirdi

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), bu yılın ocak-mart dönemine ilişkin turizm istatistiklerini açıkladı. Bu dönemde turizm geliri, geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 5,6 artarak 9 milyar 451 milyon 244 bin dolar olarak gerçekleşti.

9 milyar 323 milyon 872 bin dolarlık gelir ziyaretçilerden, 127 milyon 373 bin dolarlık gelir ise transfer yolculardan elde edildi. Turizm gelirinin yüzde 23,6’sı ülkeyi ziyaret eden yurt dışı ikametli vatandaşlardan sağlandı.

Ziyaretçilerin harcamalarının büyük bir kısmını kişisel harcamalar oluştururken, paket turlar da önemli bir paya sahip. Bu dönemde yapılan harcamaların 8 milyar 104 milyon 875 bin dolarını kişisel harcamalar, 1 milyar 218 milyon 997 bin dolarını ise paket tur harcamaları oluşturdu.

Ülkeden çıkış yapan ziyaretçi sayısı yüzde 1,2 artarak 9 milyon 121 bin 152 kişiye yükseldi. Bu ziyaretçilerin yüzde 24,3’ü yurt dışında ikamet eden vatandaşlardan oluştu. Gecelik ortalama harcamalar incelendiğinde Türkiye’den çıkan ziyaretçilerin harcamasının 99 dolar, yurt dışında ikamet eden vatandaşların 67 dolar olduğu belirlendi.

Ocak-mart döneminde yeme içme harcamalarının payı yüzde 24,7, uluslararası ulaştırma harcamalarının payı yüzde 15,9 ve paket tur harcamalarının payı yüzde 13,1 oldu. Paket tur harcamaları geçen yıla göre yüzde 20,8 artış gösterirken, yeme içme harcamaları yüzde 15,7 ve Türkiye içi ulaştırma harcamaları ise yüzde 8,9 arttı.

En çok “gezi, eğlence, sportif ve kültürel faaliyetler” için Türkiye’ye gelen ziyaretçilerin oranı yüzde 52,5 oldu. Akraba ve arkadaş ziyareti yüzde 26,7 ile ikinci sırada gelirken, alışveriş yüzde 10,3 ile üçüncü sırada yer aldı. Yurt dışında ikamet eden vatandaşların ise yüzde 65,7’si akraba ve arkadaş ziyareti amacıyla Türkiye’ye geldi.

TURİZM GİDERİ YÜZDE 37,6 ARTTI

Yurt içinde ikamet edip başka ülkelere seyahat eden vatandaşların harcamalarından oluşan turizm gideri yüzde 37,6 artarak 2 milyar 448 milyon 212 bin dolara yükseldi. Kişisel harcamalar bu miktarın 1 milyar 907 milyon 35 bin dolarını oluştururken, paket tur harcamaları 541 milyon 177 bin doları buldu. Yurt dışını ziyaret eden vatandaş sayısı yüzde 6 artarak 2 milyon 596 bin 225 kişiye ulaşırken, kişi başı ortalama harcama 943 dolar olarak hesaplandı.

Related Posts

Çin’den BRICS’e reform ve dayanışma çağrısı

Çin Başbakanı Li Çiang, Rio’da düzenlenen BRICS Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, BRICS ülkelerine çok taraflılığı savunarak küresel yönetişim reformunu ilerletme ve ekonomik kalkınmaya odaklanma çağrısı yaptı.

Pizza zincirinden üç ayda üç iflas başvurusu

Covid-19 pandemisinin ardından yerel, bölgesel ve ulusal zincirler arasında pizza pazarındaki rekabet giderek artarken, ekonomik zorluklar birçok restoran zincirini yeniden yapılanmaya yöneltti. Bu süreçte pek çok pizza zinciri iflas korumasına başvurdu. Ünlü pizza zinciri de bu süreçte üçüncü kez iflas başvurusunda bulundu.

Arz-talep dengesizliği pastanelerin gözdesini vurdu! Fiyatları rekor kırıyor….

Dünya genelinde tereyağı fiyatları tarihi rekorlara yakın seviyelerde seyrediyor ve artışın yakın zamanda durması beklenmiyor. Avrupa Birliği ve Yeni Zelanda gibi büyük tereyağı üreticilerinin stoklarının tarihin en düşük seviyelerine inmesi, bu …

Bakan açıkladı: Ödemeler hesaplara yatırılıyor

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, temmuz ayına yönelik 6,21 milyar lira tutarındaki yaşlı ve engelli aylıklarını hesaplara yatırmaya başladıklarını duyurdu.

Spotify’dan soruşturma açıklaması: Fazla yorum yapamıyoruz, Türkiye’ye olan bağlılığımız açık

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’a yönelik müzik listeleri nedeniyle Rekabet Kurulu tarafından Spotify’a inceleme başlatıldı. Spotify konuya ilişkin ayrıntılı bilgiye sahip olmadığını belirterek, “Şu aşamada daha fazla yorum yapamıyoruz. Türkiye’ye olan bağlılığımız son derece açık. ” ifadelerini kullandı.

Xiaomi ucuz ev üretti, 11 bin liradan kiraya veriyor

Dünyaca ünlü teknoloji markası Xiaomi, şimdi de emlak sektörüne adım attı. Genç mühendislerini hem işe hem de markaya daha sıkı bağlamayı hedefleyen şirket, Pekin’de başlattığı akıllı daire projesiyle çalışanlarına uygun fiyatlı ve tam entegre bir yaşam alanı sunuyor.