Türkiye’de Elektrikli ve Hibrit Otomobiller Yılın İlk 5 Ayında Pazarın Yüzde 42,9’unu Oluşturdu
Türkiye otomotiv sektöründe 2022 yılının ilk 5 ayı, elektrikli ve hibrit otomobillerin pazardaki payını artırdı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, söz konusu dönemde toplam otomobil satışları 169 bin 246 olarak gerçekleşti.
ODMD’nin açıkladığı verilere göre, bu yılın ocak-mayıs döneminde toplam otomobil satışları geçen yıla kıyasla yüzde 5,1 artarak 394 bin 327’ye ulaştı. Hafif ticari araç satışları ise yüzde 1,7 azalarak 95 bin 39’a geriledi.
Elektrikli otomobiller Türkiye otomobil pazarındaki yerini sağlamlaştırarak, benzinli otomobillerle yarıştı. 189 bin 676 benzinli otomobil ve 109 bin 398 hibrit otomobil satılarak, elektrikli ve hibrit araçların toplam satışlarındaki pay yükseldi.
Sadece tam elektrikli araçlar değil, uzatılmış menzil sistemlerine sahip araçlar da elektrikli otomobiller kapsamında değerlendiriliyor. Bu sayede elektrikli otomobil satışları 59 bin 848’e çıkarak, pazardaki etkisini artırdı.
Hibrit otomobillerin satışlarında yüzde 102,3, tam elektrikli araçların satışlarında ise yüzde 114,1 artış yaşandı. Ayrıca, dizel otomobillerdeki düşüşün ana nedeni olarak global üreticilerin dizel araç üretimini durdurmaları gösteriliyor.
Elektrikli otomobillerin pazardaki payı giderek artarak yüzde 15’e ulaşırken, hibrit araçların pazardaki etkisi yüzde 27,7’ye kadar çıktı. Türkiye’de her 10 otomobilden 4’ü artık elektrikli ya da hibrit araçlardan oluşuyor.
Özellikle plug-in hibrit araçların satışlarında yüzde 1402,7’lik büyük bir artış görüldü. Mayıs ayında ise toplam 16 bin 802 tam elektrikli araç satılarak, elektrikli otomobillerin pazar payı yüzde 19,7’ye yükseldi.